لباس های کار انواع متنوعی دارند که شاید این تنوع در سبک و ظاهر در ابتدا کمی مخاطب را برای انتخاب سردرگم کند،بهترین انتخاب آن است که بر اساس نیاز خود و انتظاراتی که از لباس مورد نظر دارید انجام گیرد. در این مقاله سعی می کنیم کاربرد انواع لباس کار ایمنی را بررسی کنیم.
انواع لباس کار محافظتی:
لباسهای کار گاهی صرفا برای آن پوشیده می شوند که کارگر حین کار احساس راحتی در حرکت داشته باشد ، و لباسهای خودش خراب و کثیف نشوند مثل لباسهای کار مکانیکها ، نقاش ها،ها یا کارگرانی که اسباب جابجا می کنند ، این دست از لباسها همین که از پارچه ای محکم و مقاوم و با کیفیت تولید شد باشند کافیست ولی در کارهایی مثل کارهای خدمات آتش نشانی یا کارهای صنعتی و ساختمانی لباس کار حکم محافظت از جان کاربر را دارد و به این دسته از لباسها ،لباسهای ایمنی نیز می گویند که قطعاپارچه ی ها آنها باید ویژگیهای محافظتی بیشتر داشته باشد مثلا ضد حریق بودن.
لباسهای کار و ایمنی از نظر شکل ظاهری به انواع مختلف تقسیم می شوند:
انواع مدل های لباس کار:
لباس کار یکسره
این نوع پوشاک که به آن لباس کار سرهمی یا بیلرسوت نیزگفته می شود، یک پوشش کامل برای بدن افراد ایجاد می کند. به این پوشش یکسره کاورال نیز میگویند. از این لباس کار برای افرادی که فعالیت بدنی زیادی دارند، یک گزینه مناسب است. لباس کار سرهمی به سه نوع ، دو بنده ، خلبانی وسرهمی نسوز تقسیم می شود.
لباس کار دو تکه
همان طور که از اسم این لباس مشخص است شامل دو قسمت مجزاست شامل کاپشن و شلوار که شلوار آنها در دو مدل دکمه ای و کمرکش دوخته می شود.
از انواع این لباسهای دو تکه می توان به ایران خودرویی، لباس دو تکه نوار شبرنگ، سیلور، بوفالو و لباس کار معدن اشاره کرد.
لباس کار دو بندی
این لباس پوشش حفاظتی کمی دارد و به صورت دو بند به یک شلوار متصل می شود و آستین ندارد.
این لباس برای مشاغلی همچون تعویض روغنی و نجاری کاربرد دارد. این لباس از جنس های پلی استر، پنبه و فلامنت تولید شود.

انواع لباس کار تبلیغانی
کاربرد لباس کار برای شناخته شدن :
حتما بارها و بارها این صحنه را در تلویزیون دیده اید که خبرنگاران یک جلقه ی ساده پوشیده اند که در دوخت ان نوارهایی رنگی و گاهی شبرنگ استفاده ده است. کاربرد این مدل لباسهای کار صرفا برای مشخص شدن اعضای یک گروه خاص است که مثلا اجازه ی دسترسی به محیط خاصی را دارند یا برای شناخته شدن کادر کاری در محیط های پر جمعیت از مردم عادی مثل کارکنان مترو که از سایر مردم در محیط شلوغ متامیز شوند.
کاربرد لباس کار برای دیده شدن:
گاهی حفظ جان بسیاری از افراد وابسته به این است که دیده شوند تا از برخود احتمالی آنها با سایر ماشین آلات موجود در محوطه ی کارگاه جلوگیری شود. مثلا کارگران راه سازی و جاده، خطوط لوله، جرثقیل، نگهبانان شب و رانندگان لیفتراک گزینه های مناسبی برای این نوع از لباسها هستند که از رنگهای جیغ و شبرنگ در آنها استفاده شده است.
کاربرد لباس کار اداری:
مدیران بعضی از محیط های اداری که تعداد کارمندان بالا دارند برای هر چه رسمی تر شدن محیط کار و ایجاد نظم و اراستگی بصری برای کارمندان خود لباس فرم اداری سفارش می دهند. این مدل لباس فرم بیشتر برای کارمندان خانوم استفادهمی شود. مثلا کارمندان شرکتهای هواپیمایی و یا کارمندان فروش فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای.
کاربرد لباس کار تبلیغاتی:
شاید در ابتدا از دیدن این عنوان تعجب کنید ولی در عمل بسیاری از شرکتها برای دیسپلین کاری و همین طور ماندگار کردن برند خود در ذهن مشتری و حرفه ای تر جلوه دادن خود، برای کارکنان خود لباس فرمهای یک دست با نام و لوگوی شرکت خود سفارش می دهند.
مثلا شرکتهای قالیشویی، خدمات آسانسور، خدمات حمل و نقل و اسباب کشی و شرکتهای ساختمانی گزینه ی مناسبی برای این گزینه می باشند.
مزایای تبلیغاتی این کار خیلی بیشتر از آنچه که برای آن هزینه می کنید در ذهن ناخودآگاه مخاطب شما یاقی خواهد ماند.
تصور کنید کارمندان شما با لباسهای متحد الشکل با تام شرکت شما بر روی لباس خود برای تعمیر پکیج دیواری یا بردن قالی یک خانواده مراجعه می کنند و اگر اهالی ساختمان آنها را اتفاقی در اره رو و یا آسانسور ببینند اسم شرکت شما در ذهن آنها باقی خواهد ماند و هر چه تعداد دفعات برخورد با اسم و لوگوی شرکت بیشتر باشد ناخوداگاه اطمینان و اعتماد در باقی افراد شکل می گیرد.
افراد اکثرا بر اساس حس اعتماد و یا حس خوبی که به یک برند دارند تصمیم به همکاری با آم برند می گیرند.
ما اینجا در لباس کار آذین خدمات چاپ بر روی لباس کار با بهترین قیمت و کیفیت ارائه می دهیم.
نتیجه گیری:
لباس کار کاربردهای مختلفی دارد که می توانیم به طور خلاصه به این موارد اشاره کنیم:
- حفاظت از جان افراد
- ایمنی در برابر حوادث ناگهانی
- ایجاد نظم و آراستگی
- متحد الشکل کردن نیروی کار
- شناسایی افراد در محیط کار
- کاربرد تبلیغاتی